português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
IBER : DIDACTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFIA E HISTORIA []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 4   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Arqueología, conflicto y didáctica : el Born, siglo XVIII / Francesc Xavier Hernández Cardona, Xavier Rubio Campillo
Hernández i Cardona, Francesc Xavier


En: Iber : Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, núm. 73 (2013) , p. 35-42 (Monografía: Arqueología del conflicto
Resums en castellà i anglès.

Les excavacions en el Born, iniciades a principis del segle XXI, van deixar al descobert els fonaments d'un sector de la ciutat medieval i moderna que en el seu moment havia patit els estralls del setge de 1713-1714 i de la política d'urbanisme repressiu impulsada per Felipe V. Es tracta, per tant, d'un espai de "conflicte" sobre el qual ha investigat l'arqueologia, i que ha generat la recuperació d'objectes i d'estructures que ens permeten una extraordinària aproximació a la vida urbana de principis del XVIII en contextos de guerra i pau. El Born de Barcelona és, en aquest sentit, un espai extraordinari anomenat a ser el gran referent en el viatge didàctic transtemporal. L'article reflexiona sobre la casuística d'aquest conjunt monumental i sobre com es va posicionant respecte a les seves possibilitats didàctiques.



Matèries: Excavacions arqueològiques ; Guerra de Successió ; Onze de setembre 1714 ; Equipaments culturals ; Metodologia didàctica ; Arqueologia ; Societat urbana ; Vida social ; Vida quotidiana
Matèries:Mercat del Born de Barcelona ; Born Centre Cultural
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1713 - 1714; 2000 - 2014
Autors add.:Rubio i Campillo, Xavier
Localització: Universitat de Barcelona; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat de Lleida; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Hipertexto y redes telemáticas en la didáctica del medio urbano / Jaume Busquets, Magda Fernández, Mercè Tatjer
Busquets, Jaume


En: Iber : didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia. Barcelona, núm. 3 (1995) , p. 67-74
Resum en castellà i anglès.

L'article presenta el projecte d'innovació didàctica Hipertext i Xarxes Telemàtiques en la Didàctica del Medi Urbà, que s'inscriu en el macroprojecte "Mètode de la Innovació Educativa Universitària" de la Universitat de Barcelona. L'objectiu del projecte és el desenvolupament d'un nou paradigma didàctic en geografia. L'esmentat paradigma es fonamenta en l'organització no seqüencial de la informació, en la participació dels alumnes en la presa de decisions durant el procés d'aprenentatge i en la utilització del correu electrònic com a mitjà de comunicació entre alumnes i entre aquests i el professor. El mitjà urbà, i en particular la ciutat de Barcelona, és l'objecte d'estudi elegit per a desenvolupar el projecte. (A.).



Matèries: Ciutats ; Recursos educatius ; Ensenyament de la geografia ; Aplicacions informàtiques ; Ciències de l'educació
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1995]
Autors add.:Fernàndez i Cervantes, Magda ; Tatjer i Mir, Mercè
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
La Escuela y la ciudad educadora / Pilar Figueras, Carme Tomàs, Araceli Vilarrasa
Figueras, Pilar


En: Iber : didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia. Barcelona, núm. 3 (1995) , p. 57-65
Resum en castellà i anglès.

L'objectiu de l'article és el d'aportar algunes reflexions sobre la ciutat educadora i, en aquest marc, dibuixar algunes estratègies d'avenç cap a la seva construcció. D'altra banda, s'aborden les noves relacions entre l'escola i la ciutat, enteses com un diàleg educatiu. En aquesta línia es presenta el treball realitzat pel Consell de Coordinació Pedagògica, constituït per 30 entitats o departaments municipals o amb participació municipal de la ciutat de Barcelona. (A.).



Matèries: Escola municipal ; Associacions educatives ; Institucions educatives ; Escola pública ; Política educativa ; Ensenyament no reglat ; Educació ; Congressos
Matèries:Consejo de Coordinación Pedagógica Barcelona en la Escuela ; Congrés Internacional de Ciutats Educadores
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1995]
Autors add.:Tomàs, Carme ; Vilarrasa Cunillé, Araceli
Localització: Biblioteca de Catalunya; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Un Modelo para trabajar el patrimonio industrial / Eusebi Casanelles Rahola, Magda Fernández Cervantes
Casanelles i Rahola, Eusebi


En: Iber : Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia, núm. 2 (1994) , p. 51-59

El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, un dels tres museus nacionals existents a Catalunya aprovats per la llei autonòmica de l'any 1990, es caracteritza per constituir un sistema de museus distribuïts per tot el territori català coordinats per un museu central. Cada museu mostra una singularitat temàtica i té una finalitat: mostrar una part de la història de la industrialització de Catalunya i el seu impacte a la societat. També pretén ésser un espai i un centre de formació per al tractament interdisciplinar de les diferents àrees de coneixement proposades a la Llei de Reforma Educativa. Amb aquesta finalitat, el MCTC està desenvolupant un programa pedagògic estretament vinculat a les noves necessitats que comporta aquesta Reforma Educativa.



Matèries: Museus científics ; Material didàctic ; Ciència ; Tecnologia ; Industrialització ; Política cultural ; Política educativa ; Reforma educativa ; Ensenyament de la història ; Museologia
Matèries:Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1994]
Autors add.:Fernàndez i Cervantes, Magda


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3